péntek, július 29

orkney

itt jartam azota a szavam el van akadva.

majd jovok ha elmult a hatasa.

jegyzet csakhogy meglegyen:
oskori leletek, viking feliratok a katakomba szerusegben, mint manapsag - "itt jartam. bela." olasz hadifoglyok altal epitett templom, ami a semmibol epult, abbol, amit epp a kornyeken talaltak. kepek jonnek kesobb.
hihetetlen levegos taj, egy-egy haz, falu a dombok toveben, tehenek, lovak, birkak, fokak, madarak, nyulak. a sziklak pedig lelegzetelallitoan szepek, no meg a tenger szine is gyonyoru meg ha felhos az ido akkor is. vitorlasok, arbocos hajok.
baratsagos szeretos emberek, kutyak az olemben, arcon nyalva, tuzijatek, tanc shetland-i emberekkel, vizimalom mukodesben, ott keszult liszttel sutemeny evese, kagylo, rak, halak, helyi wisky megkostolasa. tengerparti uvegfalu teazoban tortaeves, angol urral teazas, ugy hogy elottunk egy elhagyatott obol terult el, a maga minden termeszeti szepsegevel. hamm.

es a legjobb, hogy megismerkedtem egy 82 eves oregurral, aki valaha pap volt. ott szallt meg richardeknal (volt kollegam, jobaratom a volt munkahelyemrol, amolyan mindig ott van ha baj van fele, de mindenkiert a fel karjat adna. ott volt szobafesteskor, szulinapokon, kirandulason, artur seat turan, vacsorapartin, es most altala eljutottam Orkneyra is. jos.)
egy napot egyutt toltottunk jott velem fel a hegyre, hihetetlen jo kondiban volt, elcsevegtunk mindenfelerol.
utolso este beszelgettunk a gyonyoru nappaliban jobaratok fele nyugszekke alakithato borfotelekben, amikor par mondat utan annyit mondott, hogy Anna, meg kell tanulnod ujra bizni az emberekben.
pedig nem mondtam meg akkor semmit se a ricsi, se a john, se egyeb mas ugyrol.
elkezdtunk beszelgetni, hogy hogy is van ez a bizalom dolog, es hogy nekem most ezzel dolgom van. es meg ilonat is sikerult helyre tennie bennem.

elkoszoneskor megkoszontem a beszelgetest, majd megjegyeztem, hgoy milyen jo ez, hogy el akartam szakadni attol amiben voltam, es eljottem ide gondolkodni feltoltodni es itt talaltam ot. csak mosolyogva ennyit valaszolt:
Hat, igen. Igy dolgozik Isten.

Nincsenek megjegyzések: