csütörtök, november 25

off to Prague 1.

nos hat.
oly surure sikerult, hogy csak most van idom leulni kicsit es meselni. most hogy itt ragadtunk, mert edinburgh totalisan hofodte lett.
csutortokon erkeztunk, irany a hotel, felfrissules, majd a james joyce nevu bar, melyet a legbaratsagosabb barnak tartok, ahol valaha is megfordultam. regi baratkent fogadtak minket, no jo nyilvan john miatt, de ez most nem erdekes.
kaptam pottyos tehen bogrebol teat egyeni kivanalmakkal, mezzel, citrommal, kavet extra habbal stb stb. mindekozben, raeros tortenetmeseles folyt a barszemelyzet es a vendegek kozt beleertve minket is. mintha csak hazaerkeznel egy hosszabb ut utan.
este nyakunkba vettuk a varost, megneztuk a foteret, barangoltunk a kacskaringos utcakon, es random modon megtalaltuk O'Che bart (johnnak van egy tetovalasa mr che-vel). volt egy bacsi a barban, nagy bajuszos, laptoppal, fulessel, skype-pal, nagy korso sorrel a cigi melle. (itt nagyon sok helyen van wifi nem tudom otthon mi a helyzet.) john nem birt betelni a lehet kocsmaban cigizni elmennyel, sajna nekem mar a fulem jon ki.
hazafele erdekes fenyeket es hangokat lattunk es hallottunk, de betudtuk vmifele filmforgatasnak... (praga nagyon furcs tudd lenni egyebkent...)
masodik nap nagy nehezsegek aran hagytam ott a hatalmas agyat a hotelben - eletem egyik legjobb szusszanasa volt. (szeljegyzet - kell egy agy ami a hiltonban van pragaban.) reggelire hazai fele kalacs egy kis kavezoban es a nagy tura, hogy eljussunk a karoly hidig, mi tobb at is keljunk rajta. ahogy john lelkesen mutogatta hogy nezd ezt meg azt ez milyen fanasztikus meg amaz, egyre inkabb kijott belolem a nemzeti ontudat, es azon kaptam magam, hogy idegesito osszehasonlitgatosdit jatszom, ahelyett hogy elveznem, hogy kvazi otthon vagyok es elfogadnam, hogy amit magyarnak hittem, az tulajdonkeppen kelet-europai sajatossag. csak remelem, hogy igy fogja ertekelni magyarorszagot is, hisz elvegre ugyanez minden pepitaban. egyre hidegebb lett az ido, en azt hiszem igy utolag ezen a napon faztam meg nagyon. utunkon forralt bort szopogattunk, majd a keresni kezdtuk a svejk sorozot, mivel megerkezesunkkor lattuk ahogy fatanyerbol hatalmas sonkat esznek ottan a sor melle, es mondottam azt meg kell kostolni. Igy esett hogy kvazi 1,5 ora bolyongas utan vegre rabukkantunk megint a helyre es vesztemre kacsat kaposztaval rendeltem, ami olyan isteni volt, hogy kenytelen voltam mind megenni. a gond csak az volt, hogy a kacsa nem comb volt am, nem, hanem egy felkacsa. mindenestul.
este a james joyce barosokkal bevettuk magunkat a sormuzeum nevu helyre, ahol mindenfele eszmeletlen finom sort kostolhattunk. meg is tortent, a fekete sortol kezdve a gyonyoru voros szinun at az igazi szoke sorig volt ott minden. utana menjunk tancolni felkialtassal idot utaztunk egy retronal is retrobb tancos helyre ahol a zene oly borzaszto volt, hogy leirasara eleg ha annyit mondok, hogy a filmslagerek csehul szeria meg az elfogadhato kategoria volt. a meglepo fordulat nem kovetkezett be a zenei palettan, az egyetlen meglepo az volt, hogy a dj-valtaskor elhuztak felolunka plafont es lathattuk a csillagos eget, no meg a levego felfrissult odabent. ezutan hazafele vettuk az utunkat, ahol megtapasztaltuk milyen is az amikor a kelet europai taxis szagot fog es kirabol minket, avagy 4szeres arat ker ugyanazert az utert amit tegnap is megtettuk. foly kov.

Nincsenek megjegyzések: