hétfő, augusztus 21

kinyitottam egy könyvet találomra

"az elme nagyon számító, sosem egyszerű. a szív sosem számító, mindig egyszerű.

egyszerűnek lenni azt jelenti átváltasz a fejről a szívre.

a fejen keresztül élünk. ezért válik életünk egyre bonyolultabbá, egyre hasonlatosabbá egy kirakójátékhoz: semmi nem illik össze. és minél jobban igyekszünk okosnak lenni annál nagyobb zűrzavarba kerülünk.
ma már az egész föld őrültekházához hasonlít. ... az elme olyan nagy boldogtalanságot, annyi unalmat és annyi problémát teremtett, hogy az öngyilkosság tűnik az egyetlen kiútnak. az egész föld öngyilkosságra készülődik ... hacsak nem történik valami csoda.

és ez csoda lesz, nagy átváltás történik majd, radikális változás már a külsőnkben is elkezdünk szívünkből élni. meg fogunk szabadulni az elme egész univerzumától, és újrakezdjük frissen, mint egy kisgyermek.

élj szívedből. érezz többet, gondolkodj kevesebbet, légy érzékenyebb és kevésbé logikus. helyezd a hangsúlyt egyre inkább a szívedre, és az életed tiszta örömmé változik."

nevetés.

ezennel enyhült bennem az eszem és a szívem ellentétének nyomása. mert egy amit gondolok, elemzek, megmagyarázok és más, amit érzek. és ez nagyon zavar. de nincs ez másképp a bölcseknél sem.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

ez a globális öngyilok súlyos kicsit. de nem akartam csonkítani nagyon....

Névtelen írta...

Én meg azt tanultam, hogy ha mindig a szívedre hallgatsz, abból nagy zűrzavar lesz. A szív lelkes, telhetetlen, naiv, néha túlságosan együttérző, néha túlságosan önző.

Én megpróbáltam...

Névtelen írta...

figyu. ezt már elég régóta gyűri az ember.
most azt gondolom, hogy a szeretet, szerelem nem ész dolog. ha az lenne, ki vállalkozna ekkora szenvedésre?
szeretem és kész.

az megint egy másik dolog, hogy eldöntöd, a fejedre hallgatsz és erőszakot követsz el a szíveden, mert hiszed így helyes a táradanmi normák és neveltetésed miatt.

Névtelen írta...

egyébként ez a bölcs duma, nem feltétlen a szerelmről beszél. sőt.